برمک نیوز

خبرهای داغ روز

همه چیز درباره کمپرسور یخچال



برای اینکه یخچال بتواند سیستم خنک کننده خود را تنظیم کند و از ورود گرما به داخل یخچال جلوگیری کند، به دستگاهی برای این کار نیاز است. کمپرسور وسیله ای است که برای جلوگیری از ورود گرما و افزایش ظرفیت خنک کنندگی فضای داخلی یخچال و موتور یخچال به پشت یخچال متصل می شود.

کمپرسور چگونه کار می کند؟

در تعمیرات یخچال بوش به این نکته توجه کنید که کمپرسور از یک پمپ تشکیل شده است. پمپ در فضایی متشکل از روغن و چند بیت داخل کمپرسور آب بندی می شود. چندین لوله به قسمت بیرونی کمپرسور متصل می شوند. کمپرسور گازی را که در داخل یخچال در گردش است از طریق پمپ به لوله منتقل می کند و آن را به محفظه یخچال می فرستد.


اجزای کمپرسور و عملکرد آنها

یک کمپرسور از یک پیستون، یک میل لنگ و یک سوپاپ تشکیل شده است. میل لنگ توسط یک موتور ناهمزمان در داخل محفظه کمپرسور به حرکت در می آید. خوک مانند یک پمپ عمل می کند. با اعمال فشار به سوپاپ ها باعث بسته شدن بازوهای پمپ و انتقال گاز مبرد به سیلندرها می شود. با عمل پیستون گاز دائما وارد لوله ها شده و از آنجا وارد داخل یخچال می شود.

کمپرسور کار نمی کند

از آنجایی که کمپرسورها نمایندگی بوش دائما روشن و کار می کنند، ممکن است فرسوده شوند.

دلایل خرابی کمپرسور:

1) مشکل کویل ها و سوختن آنهاست: اگر اتصالات برق ساختمان و پریز برقی که یخچال به آن وصل است خراب و ناپایدار باشد، کویل ها از کار می افتند و می سوزند.

2) از بین رفتن آب بندی داخلی: زمانی که عمر کمپرسور به پایان می رسد، روغن داخل آن می ریزد، خنک کننده از کار می افتد و کمپرسور می سوزد.

3) افزایش صدا و گرفتگی کمپرسور: اگر کمپرسور صدای تق تق می دهد و این صدا مربوط به رله استارت نیست، کمپرسور از کار افتاده است. گاهی اوقات این اتفاق در ابتدای نصب به دلیل نصب نادرست می افتد.

برای تعویض کمپرسور

پس از بررسی و تعویض اتصالات و اجزای کمپرسور، مدار گاز و کمپرسور باید جاروبرقی شده و با گاز پر شود که بسیار حساس است و باید با توجه به وزن دستگاه تنظیم شود. پس از این مراحل، کمپرسور به یخچال جوش داده می شود.


[ بازدید : 7502 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 12 بهمن 1402 ] [ 13:07 ] [ برمک نیوز ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]